Projekty EU

Volnočasové plochy Liberec I.

Termín zahájení: 20.04.2015

Termín ukončení: 16.09.2015

Žadatel projektu: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC

Popis projektu: Cílem projektu je rozvoj infrastruktury v oblasti pohybově vzdělávacích a volnočasových aktivit. Nedílným efektem realizace projektu je zvýšení atraktivity města a zároveň zvýšení kvality života obyvatel dotčených oblastí.
Předmětem projektu je rekonstrukce a modernizace volnočasových ploch, které se nacházejí při základních školách ve třech různých lokalitách Statutárního města Liberec (Nové Pavlovice, Ostašov a Starý Harcov).
Výstupem projektu budou moderní bezpečné sportovní plochy, které budou využívat pro trávení svého volného času specifikovaných cílových skupin.
Hlavní cílovou skupinu tvoří školní děti a mládež, nicméně výstupy projektu budou určeny i široké veřejnosti z přilehlých částí Liberce a okolí, zajímající se o aktivní formy trávení volného času.
Realizátorem projektu je Statutární město Liberec, resp. jeho zkušený tým, přičemž tento bude úzce spolupracovat s projektovými partnery. Jeho tým budou takto doplňovat zástupci všech tří dotčených základních škol.

ZŠ Na Výběžku:

Atletický ovál a víceúčelová hřiště v areálu školy byly v roce 20010 zasaženy povodní a značně poškozeny. V současné době je částečně využíván pouze atletický ovál. Navržené stavební úpravy zlepšují podmínky odtokových poměrů a likvidace dešťových vod.

Rozvoj klíčových kompetencí pro celoživotní vzdělávání v libereckých ZŠ

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.09/03.0006

V rámci projektu vzniklo přes 70 výukových hodin a byly zapojeno necelé dva tisíce žáků partnerských škol. Projekt kladl důraz na aktivní celoživotní vzdělávání vycházející z globálních změn. Cílovou skupinou projektu byli nejen učitelé, ale také samotní žáci partnerských škol, kterými byli:

Partnery v projektu byly:

  • Základní škola praktická a Základní škola speciální, Orlí 140/7, 460 01 Liberec, příspěvková organizace
  • Základní škola, U Soudu 369/8, 460 01 Liberec, příspěvková organizace
  • Základní škola, Ještědská 354/88, 460 08 Liberec, příspěvková organizace
  • Základní škola, Barvířská 38/6, 460 01 Liberec, příspěvková organizace
  • Základní škola, Švermova 114/38, 460 10 Liberec, příspěvková organizace
  • Základní škola, Na Výběžku 118, 460 15 Liberec, příspěvková organizace
  • Základní škola a Základní umělecká škola, Jabloňová 564/43, 460 01 Liberec, příspěvková organizace

Bližší informace

Vzdělávání dotykem

Datum zahájení: 1. 9. 2014

Předpokládané datum ukončení: 31. 7. 2015

Žadatel projektu:

ATTEST, s.r.o.
Sídlo: Blanická 1008/28, 120 00 Praha 2 - Vinohrady
IČ:25468243 DIČ: CZ25468243
www.attest.cz

Hlavní partner projektu:

Centrum vzdělanosti Libereckého kraje, příspěvková organizace
Sídlo: Masarykova 542/18, 460 01 Liberec
Kancelář: iQLANDIA, Nitranská 410/10, 460 07 Liberec
IČ:71229230 DIČ: CZ71229230
www.cvlk.cz

Stručný obsah projektu:

Projekt se zaměřuje na zvyšování kompetencí a profesní rozvoj minimálně 700 pedagogických a vedoucích pracovníků základních a středních škol, v oblasti integrace informačních a komunikačních technologií do výuky. Do projektu se zapojilo celkem 42 základních a 8 středních škol. Regionálně je projekt cílen převážně na kraj Liberecký a dále na kraje s ním sousedící, tj. na kraje Ústecký a Středočeský.

Šance

Datum zahájení: 1. 10. 2010

Předpokládané datum ukončení: 31. 3. 2013

Stručný obsah projektu:

Cílem projektu je prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání na základní škole v České republice. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bude dosaženo metodickým vzděláváním a podpůrnými kurzy pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů ve výuce. Zvýšení efektivity práce se žáky ve vybraných prioritních tématech bude probíhat individualizací výuky prostřednictvím dělení hodin nebo podporou při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných. Snížení výskytu rizikového chování u žáků ZŠ a podpory rovného přístupu ke vzdělávání bude v projektu podpořeno zapojením asistenta pedagoga, psychologa, speciálního pedagoga nebo zavedením programu primární prevence.

Klíčové aktivity:

  • I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti

    Cílem klíčové aktivity je zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti podporou pedagogických pracovníků při jejich přípravě na vyučovací hodinu.
    V rámci aktivity bude podpořena inovovaná příprava pedagogických pracovníků na vyučovací hodinu zaměřenou na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti. Tato příprava bude zohledňovat moderní trendy výuky a její realizace bude založena na inovativních vyučovacích metodách a formách práce. Produktem přípravy pedagogických pracovníků na vyučování budou ověřeny v praxi v rámci běžné výuky.

  • II/1 Individualizace výuky cizích jazyků

    Cílem klíčové aktivity je podpora rozvoje individuálních schopností všech žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných v oblasti cizích jazyků na základních školách. K tomu má sloužit navýšení počtu hodin v rámci disponibilní hodinové dotace. Tím vytváří podmínky pro uplatnění pedagogických metod, které umožňují individuální přístup k potřebám a možnostem každého žáka.

  • III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

    Cílem klíčové aktivity je zkvalitnění vlastní výuky s využitím digitálních technologií. Podporovány jsou takové aktivity, které zvyšují dynamiku, originalitu, názornost, interakci mezi učitelem a žákem, které směřují ke zvýšení motivace žáků a ke zlepšení studijních výsledků. Podporovány jsou aktivity, které umožňují následné zveřejnění a sdílení s pedagickou veřejností.
    Realizace klíčové aktivity zahrnuje vytvoření digitálnívh učebních materiálů (DUM) pro vybranou vzdělávací oblast podle volby školy, jejichž pilotáž, ověření a zajištění jejich sdílení a zkušenosti získaných z takto ověřených modulů za podmínek daných autorským zákonem.
    V rámci naplňování klíčové aktivity při zkvalitňování vyučovacího procesu budou souběžně zajištěny i technické a materiální podmínky pro tvorbu a praktické nasazení digitálních učebních materiálů při výuce.
    Dokumenty vytvořené v rámci tohoto projektu jsou uloženy zde i se soubory s anotacemi jednotlivých prací.

Multikultura – Máme k sobě blíž

OPERAČNÍ PROGRAM ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ

Registrační číslo projektu: CZ.04.01.03/3.1.15.1/0066

Datum zahájení: 17. 10. 2005

Předpokládané datum ukončení: 30. 9. 2007

Stručný obsah projektu:

Projekt byl zaměřen na propojení počátečního universitního vzdělání učitelů ZŠ a jejich dalšího profesního a odborného vzdělávání v oblasti multikulturní výchovy, emočního a sociálního rozvoje osobnosti. Smyslem a cílem vzdělávání bylo rozšířit a prohloubit profesní kompetence učitelů, které pak budou moci přenést na žáky a ti je dále uplatní při dalším studiu, v zaměstnání, či v osobním životě.
Klíčovou aktivitou projektu byl systém čtyř vzdělávacích celků prolínajících se do třinácti na sebe navazujících jednodenních a vícedenních vzdělávacích seminářů. Všechny tyto celky Kritické myšlení, Emoční a sociální rozvoj osobnosti, Máme k sobě blíž a RVP rozvoj klíčových kompetencí tvořily ucelený soubor poznatků a prožitků pedagogů pro vytvoření ŠVP na škole a celkovou změnu přístupu k výuce a výchově našich žáků. Zhruba polovina tohoto počtu byly semináře, jejichž součástí byla interaktivní část, to znamená, že nové poznatky a dovednosti si účastníci osvojili konkrétními praktickými strategiemi a dovednostmi v roli žáka. Některé prožitky byly aplikovány za přímé účasti lektorů ve vyučovacím procesu s žáky.
Celý projekt spojuje myšlenka Multikulturní výchovy jako standardu základního vzdělávání tato problematika byla nejhlouběji probrána v rámci dvoudenního výjezdního semináře, který proběhl na ZŠ Dr. Malíka v Chrudimi, která má bohaté zkušenosti.

Udržitelnost (pokračování projektu):

Po ukončení podpory ze zdrojů OP RLZ počítáme s pokračováním projektu v menších návazných vzdělávacích projektech financovaných z vlastních rozpočtových zdrojů a dílčích projektů vyhlašovaných na úrovni regionu.
Bude se jednat zejména o menší navazující témata, která tvoří obsah metodických seminářů a kmenové učivo stávajících platných dokumentů MŠMT ČR a rámcových vzdělávacích programů pro ZŠ.

Projekty LK

Projekty SML